Klik Klik Klik =)

~iklan~ klik2

Klik jika Anda Suka =)

Wednesday, December 8, 2010

Idolaku Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz Gabenor Bank Negara Malaysia Merangkul Anugerah Tokoh Maal Hijrah 1432H, Sekalung Tahniah Dari Saya


Zeti Aziz bergambar bersama KDYMM Tuanku Mizan Zainal Abidin Yang Di-Pertuan Agong serta Raja Permaisuri Agong. Turut kelihatan Perdana Menteri Malaysia Dato Sri Najib Tun Razak



Assalamualaikum, seperti semua yang telah sedia maklum Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz (Gabenor Bank Negara Malaysia) telah merangkul anugerah Tokoh Maal Hijrah 1432H, Tahniah saya ucapkan.. sesungguhnya kerja keras beliau sudah dihargai..

Pemilihan beliau yang menjawat jawatan itu sejak Mei 2000 berikutan sumbangan besar kepada sistem kewangan Islam yang kini bertapak kukuh di negara ini dan menyumbang kepada sebuah sistem kewangan yang berdaya saing, pelbagai, komprehensif dan inklusif.

Beliau yang menerima hadiah wang tunai RM100,000, plak, pingat dan sijil selaku penerima anugerah kali ke-21, menganggap anugerah itu dorongan untuk beliau terus menyumbang kepada negara.
Sementara itu, Ungku Aziz, yang juga penerima Anugerah Tokoh Maal Hijrah 1418H/1997, terharu dengan penganugerahan kepada anak tunggalnya itu.

“Saya rasa terharu kerana Zeti adalah wanita pertama yang menerima anugerah ini. Saya harap beliau akan menggunakan kepakarannya dalam bidang ekonomi dan kewangan, khususnya perbankan Islam, untuk membantu negara,” katanya yang pernah menerima anugerah itu 11 tahun lalu.


Kepada Tan Sri Zeti Aziz...dah dapat duit RM100000 tu bagi la dekat saya sikit...hehehehe...nak RM15000 je..boleh? haha...Tahniah sekali lagi, kejayaan beliau menjadikan semangat saya untuk belajar Economics semakin menebal =)


2 comments:

AiMaN said...

alamak...

atok pelik lak..cam ne tokoh maal hijrah free hair? nak suh org berhijrah kepada x payah pakai tudung ke?

farsa fira said...

atok....kita harap2 dia dapat berhijrah kepada pakai tudung pulak...ok x? sama2 lah berdoa...=)