Klik Klik Klik =)

~iklan~ klik2

Klik jika Anda Suka =)

Friday, June 3, 2011

"Anggur Malaysia" , Buah Riang Dot

Assalamualaikum, hari ini saya nak berkongsi pengetahuan tentang buah Riang Dot. Penah dengar tak? haaaaaaaaaaaaa....kejap lagi saya tunjukan gambar, buah ini rupanya seperti buah anggur dan buahnya bertangkai-tangkai macam buah anggur.

Nama saintifiknya tak tahu lah sebab saya bukan saintis, hahahaha..tapi buah ni orang kedah panggil buah "Riang Dot"...haaaaaaaa..Dot Dot Dot oooo..hahaha

mungkin namanya terhasil daripada dot-dot yang buah ni boleh hasilkan kalau terkena baju kita..sebab warnanya sangat pekat dan kalau terkena baju susah nk tanggalkan..

Pokok buah Riang Dot ini besar dan rendang, macam pokok beringin rendang tuu..haha...

ok..jom kita tengok gambarnya...jom jom jom



Haaa..macam buah anggur tak? sama kan?




ni yang baru dipetik dari pokoknya yang tinggi~~


ni gambar ayah sedang kait buah Riang Dot, lokasi, tepi sungai dekat rumah





apakah rasa buah tu???

~KELAT2 + MANIS2 ~

haha jadi apa? kelanis??


hahaha
apa2 pun jangan pandang rendah tau sebab buah ni sekilo RM4 kalau tak salah...whoooo~~~
Zassss~~~ jom pi cari buah~

3 comments:

Unknown said...

Assalam to Admint...saya nak tanya mana nak cari buah ni ada alamat tak?? sbb dah lama sangat tak makan buah ni.

Anonymous said...

Ya LA....pe kata time tengah berbuah Esok ...he bah kan satu Malaya...saya pasti masih ramai yg kempunan SBB tak dapat makan buah ni SBB tak tau Nak cari kat mana..Kalau blh sediakan anak benih pokok dia sekali....

Shaik Abdul Haleem said...

Saya pun teringin cari buah ni , tapi tak tau kenapa susah nak cari , kalau ada supplier tolong hantar no please