Klik Klik Klik =)

~iklan~ klik2

Klik jika Anda Suka =)

Thursday, March 3, 2011

Pengalaman tidak boleh dibeli, anda harus melaluinya =)

Assalamualaikum kepada semua blogger dan pembaca, hari ni aku nk berkongsi pengalaman sepanjang aku menjadi seorang mahasiswa di Universiti Teknologi Mara UiTM. Semua orang tahu yang "peluang keemasan datang hanya sekali".

Tapi dalam cerita hidupku, mungkin perkara ini tidak betul, ini kerana aku nk ceritakan pengalamanku menceburi atau mengambil bahagian dalam Pemilihan Jawatankuasa Perwakilan Pelajar JPP UiTM.
sebelum ini aku dipilih untuk mewakili Fakulti Pengurusan Perniagaan UiTM Kedah,
aku pun telah pergi kursus Bakal Calon MPP yang telah diadakan di Felda Trolak ,Perak.
Sepanjang kursus, memang best gilerr~~ layanan dan pengisian program juga sangat best...paling best kerana dapat berkenalan dengan calon MPP dari UiTM Perak, Perlis, Pulau Pinang dan juga dari Kedah.
Tetapi, perjuanganku terhenti apabila aku mendapat tawaran Program Penerapan Diploma Semester 3 Ke Ijazah Sarjana Muda, aku memilih untuk meninggalkan UiTM Kedah dan meneruskan pelajaran di UiTM Kelantan. Aku tidak sempat bertanding pilihanraya kampus di UiTM Kedah kerana menerima tawaran Program Penerapan tersebut.

Akan tetapi, Peluang Keemasan mungkin telah muncul buat kali kedua apabila aku turut tercalon MPP UiTM Kelantan pada pilihanraya kampus baru2 ini.
Aku terima peluang keemasan kedua ini dengan hati terbuka. Namun keputusannya aku tewas di pilihanraya tersebut. Aku okay dengan keputusan tersebut memandangkan legasiku di UiTM Kelantan mungkin belum tersebar luas. apa2 pun aku berpuas hati dengan penglibatanku dan mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang masih menyokong dan mengundiku pada pilihanraya tersebut. Pengalaman bertanding sudah cukup untuk aku kenang dan amik pelajaran darinya..di bawah ni ada sedikit gambar sepanjang penglibatanku dalam dunia pemilihan MPP di UiTM ..hehe

Semasa Kursus Calon MPP UiTM Zon Utara


Ahli kumpulanku gabungan 4 UiTM, Perak, Kedah, Perlis dan Pulau Pinang


bergambar kenangan di Felda Trolak
Posterku semasa pilihanraya kampus UiTM Kelantan


Poster berwarna juga menghiasi UiTM Kelantan..hahaahaha


Akhir kata daripadaku,
beranilah mencuba sesuatu yang baru sekiranya ia membawa kebaikan kepada anda =)
pengalaman adalah suatu benda yang tak dapat dibeli dengan wang ringgit.
rebutlah ia selagi ada


ucapan tahniah juga kepada MPP yang telah menang, selamat menjalankan tugas

2 comments:

Nur Syafiqa said...

aku suka gle post yg niiiiiiiii
all the best!! :)

farsa fira said...

hehee suka sudah laa...jgn jadi gila..HAHA...
thanks for u support!!